Hoe boek ik mijn reis?
Hoe kan ik mijn reis via de website boeken?
Je boekt jouw reis gemakkelijk via onze website. Als je jouw droomreis hebt gevonden, vink je eenvoudig de gewenste opties aan (bijvoorbeeld aantal personen, type huurauto etc.) en klik je op de prijs in de prijskolom. Je loopt dan een automatisch stappenplan door en ziet een kostenoverzicht aan de rechterkant van de pagina. Zodra je akkoord bent gegaan met de boekingsaanvraag ontvang je een bevestiging van de aanvraag via je e-mail. Na ontvangst van je boekingsaanvraag nemen wij binnen 24 uur contact met je op om de reis en beschikbaarheid met je te bespreken. Daarna gaan we aan de slag met het boeken van je reis.
Kan ik telefonisch boeken?
Ja, dat kan natuurlijk ook. We helpen je graag telefonisch met het boeken van je droomreis. Houd dan alvast de persoonsgegevens volgens paspoort van alle reizigers bij de hand, en de adres gegevens van de hoofdboeker. We sturen je vervolgens een e-mail met de (vlucht)gegevens en de prijsinformatie van de reis. Hierin vermelden we ook onze reis- en boekingsvoorwaarden en de ANVR-consumentenvoorwaarden die van toepassing zijn op jouw reis. We vragen je om deze goed door te lezen en je akkoord op deze voorwaarden terug te sturen. Dit akkoord hebben wij altijd per e-mail nodig.
Kan ik een preferentie of dieet doorgeven?
Ja, dat kan zeker! Laat ons bij boeking je dieetwensen en/of voorkeuren weten en wij nemen het mee in de boekingsaanvraag. We kunnen vooraf geen garanties op preferenties geven, maar doen ons uiterste best je wensen te kunnen bevestigen. Is jouw preferentie voor jou niet een voorkeur, maar een 'must' om de reis te willen boeken? Dan spreken we niet van een preferentie, maar van een 'essentie'. Een 'essentie' is niet altijd mogelijk, en in sommige gevallen zijn hier kosten aan verbonden. Laat het ons altijd weten nog voordat je een boekingsopdracht geeft, en wij bespreken met je of we de essentie kunnen aannemen.
Is een stoelreservering op de vlucht mogelijk?
Als we jouw vluchten inboeken bij Icelandair of Transavia maken we gelijk een gratis stoelreservering voor je. Hierbij houden we rekening met het mooie uitzicht wat je, bij helder weer, op IJsland hebt als je aan komt vliegen. Op de heenreis aan de rechterkant van het toestel, en op de terugreis aan de linkerkant (indien beschikbaar). Een gratis stoelreservering is echter nooit gegarandeerd. De luchtvaartmaatschappij heeft altijd het recht om gratis stoelreserveringen te wijzigen, bijvoorbeeld wanneer er een ander type toestel wordt ingezet. Heb je specifieke wensen voor je stoelreservering, zoals een stoel aan het gangpad, of wil je een stoel met extra beenruimte? Geen probleem, ook dat regelen we graag voor je. Voor stoelen met extra beenruimte wordt een meerprijs gevraagd en gelden strengere betalingsvoorwaarden. Vraag ons naar de mogelijkheden. NB Voor reizen naar Groenland, Spitsbergen en Færøer is het niet mogelijk om zonder betaling stoelen te reserveren. Tegen betaling kan dit wel, echter onder strenge voorwaarden. Vraag het ons, en we helpen je graag verder.
Hoe wordt de reis bevestigd?
Als alle elementen van je reis bevestigd zijn proberen we altijd telefonisch contact met je op te nemen, om dit persoonlijk te laten weten. Daarna sturen wij je de schriftelijke bevestiging, tevens factuur van je reis, per e-mail toe. Indien je in meerdere accommodaties verblijft ontvang je van ons ook het overzicht van geboekte accommodaties. Deze documenten sturen wij altijd per e-mail.